Dersin Adı | Temel Sanat Eğitimi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATU 109 | Güz | 1 | 2 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin düşünsel yeteneklerini keşfetme, temel çizimler yapabilme ve renklendirme çalışmalarıyla öğrencinin temel sanat çalışmaları yapabilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel sanat tanımı, nokta-çizgi, açık-koyu ,ışıkgölge, form, biçim, doku , strüktür, perspektif gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çizgi Çalışmaları | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 7-22 |
2 | Çizgi Çalışmaları | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 22-55 |
3 | Perspektif Kuramına Giriş | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 55-88 |
4 | Tek Kaçışlı Perspektif | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 55-88 |
5 | Tek Kaçışlı Perspektif | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 88-122 |
6 | Çift Kaçışlı Perspektif | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 88-122 |
7 | Çift Kaçışlı Perspektif | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 122-159 |
8 | Ara Sınav | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul |
9 | Tonlama Çalışmaları | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 159-205 |
10 | Tonlama Çalışmaları | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 159-205 |
11 | Üç Boyutlu Objelerden Oluşan Kompozisyon Çizimi | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 159-205 |
12 | Ölü Doğa Çizimi | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 205-210 |
13 | Ölü Doğa Çiziminde Işık ve Gölge Çalışmaları | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 205-210 |
14 | Ölü Doğa Çiziminde Işık ve Gölge Çalışmaları | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul sf 205-210 |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul |
16 | Final |
Ders Kitabı | Çizimin sırları (2009), B. Barrington, Mira Yayıncılık, İstanbul\nGökaydın, N. 2002. “Temel Sanat Eğitimi |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Odabaşı, H, A. 1996. “Grafikte Temel Tasarım” Işıngör, M. 1986, “Temel Sanat Eğitimi ” |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 5 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 115 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. | |||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. | X | ||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. | |||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest